Alle prisene i nettbutikken er i norske kroner og oppgitt inklusiv merverdiavgift. Totalsummen for kjøpet (inkludert porto/frakt) vil framkomme før du fullfører bestillingen din.
Alle prisene er for privatekunder. For evt. store bestillinger til butikker eller bedrifter kan du gjerne ta kontakt med oss: verdensmat@gmail.com
FRAKT
Priser
Fraktpris avhenger om du velger «Rett i postkassen» eller «Hente på ditt postkontor«.
– «Rett i postkassen«: 75 kr. KUN for krydder! Gjelder små pakker (under 1 kg) som passer i din postkasse. Posten bruker ca. 2 arbeidsdager. Husk at varene din må pakkes forsvarlig (som kan ta mye plass), og at verken keramikk eller glassflasker derfor er egnet for leveranse «rett i postkassen».
– «Hente på ditt postkontor«: 125 kr. Dette alternativet kan du bruke for alle produkter. Sendes med Posten/Bring og leveres på ditt postkontor. Posten bruker ca. 2 arbeidsdager.
– Prisene er de samme om du bør sentralt på Østlandet eller på bygda i Finnmark!
Hvor lang tid tar det?
I regelen varsler vi – helt øverst på denne siden – når vi foretar neste forsendelse. Men merk at vi først må få registrert både bestillingen og betalingen din før prosessen kan begynne. Betaler du med Vipps eller kort, registreres dette straks, og nevnte løfte om «neste forsendelse» vil overholdes. Betaler du med bankoverføring, starter prosessen ca. ett døgn senere.
Flaskehalsen er Posten. Typisk bruker Posten/Bring 2 arbeidsdager. Men bor du «der ingen skulle tru at nokon kunne bu», kan det ta lengre tid. Også før høytider som jul og i kampanjeperioder som Black week bør du beregne 1-2 dager ekstra.
Ble noe ødelagt underveis?
Det hender heldigvis svært sjelden! Men er uhellet ute, husk følgende: I første omgang er dette en sak mellom Posten og deg. Ifølge Posten er det du som mottaker som må klage, ikke vi som avsender. Ta raskt et bilde av skadene og informer Posten om dette (via chat eller mail).
Men vi hjelper selvsagt til! Informer oss om det som har skjedd. Send oss saksnummeret Posten har gitt deg på klagen din. Typisk sender vi deg da raskt en erstatning for det ødelagte, men det er nødvendig at det er du som kontakter Posten for klageprosessen, slik at også vi kan få en erstatning for varer som må sendes på nytt.
Hente selv?
Varene kan også kjøpes i vårt lager/butikk på Krøderen (ved Norefjell). Her kan du betale med Vipps eller kontant. Henting må avtales på forhånd.
Ta kontakt med oss: verdensmat@gmail.com. Eller se på Krøderen Landhandel sine sider for åpningstider for vår butikk/vårt lager. Merk at ikke alle varer fra nettbutikken er tilgjengelige i butikken til ethvert øyeblikk: Derfor er det best å bestille på forhånd før du henter varene på Krøderen.
Adresse: Krøderfjordveien 426, 3535 Krøderen.
Butikker nær deg
Våre krydder, olivenolje, oliven, terrakotta og noen av andre varer føres av et økende antall butikker, særlig landhandlere, gårdsbutikker og delikatessebutikker. Kanskje du finner en butikk i ditt nærområde: Se liste over forhandlere her.
Engrossalg
Vi selger ikke bare til private kunder, men stadig mer går til engros, både landhandlerier, delikatessebutikker og restauranter.
Vil du ha informasjon om våre engrospriser og betingelser ta gjerne kontakt med oss: verdensmat@gmail.com
Har du spørsmål send oss gjerne en e-post: verdensmat@gmail.com